Statní závěrečné zkoušky
Bc studia – otázky – dle staré akreditace (pro studující, kteří nastoupili do bc.studia do ak. roku 2020/2021)
Průběh státní závěrečné zkoušky se řídí studijním a zkušebním řádem (blíže viz www.pedf.cuni.cz rubrika Karolínka). SZZ se skládá z obhajoby bakalářské práce, z části sestávající z předmětů psychologických (obecná psychologie, vývojová psychologie, sociální psychologie – otázky viz dále) a z části sestávající z předmětů speciálně pedagogických (speciální pedagogika + jeden z předmětů z následující nabídky: 1. speciální pedagogika znevýhodněného člověka se sluchovým postižením; 2. speciální pedagogika znevýhodněného člověka s řečovým postižením; 3. speciální pedagogika znevýhodněného člověka s mentálním postižením; 4. speciální pedagogika znevýhodněného člověka s tělesným postižením; 5. speciální pedagogika znevýhodněného člověka se zrakovým postižením; 6. speciální pedagogika znevýhodněného člověka s poruchami chování; 7. speciální pedagogika znevýhodněného člověka s kombinovaným postižením – otázky viz webové stránky katedry speciální pedagogiky). Podle své orientace si studenti mohou bakalářskou práci zpracovat na katedře psychologie nebo na katedře speciální pedagogiky.
Statní závěrečné zkoušky
Bc studia – otázky – dle nové akreditace (pro studující, kteří nastoupili do bc.studia od ak. roku 2021/2022)
Pro studující, kteří nastoupili do bakalářského studia od ak. roku 2021/2022, platí nová podoba státních závěrečných zkoušek. Studijní program je koncipován tak, aby byl v souladu s mezinárodními požadavky European Diploma in Psychology.
Státní závěrečné zkoušky jsou tvořeny následujícími částmi:
- Obhajoba bakalářské práce
- Psychologie
- Obecná psychologie
- Vývojová psychologie
- Sociální psychologie
- Metodologie psychologického výzkumu
- Speciální pedagogika
Seznam státnicových otázek a doporučené literatury. Platí pro SZZ od ak. roku 2023/2024
Okruhy státních závěrečných zkoušek – Bc. studium_ od ak. roku 2023/2024
Přijímací test do navazujícího magisterského studia psychologie obsahuje jen otázky ze státnicových okruhů psychologických disciplín (obecná, vývojová, sociální) a metodologie psychologického výzkumu.
Bakalářské práce – požadavky na zpracování
Pokyny pro zadání, vypracování a obhajobu bakalářských prací na katedře psychologie PedF UK
Formulář písemného zadání BP – ke stažení zde
ve shodě s Opatřením děkana č. 28/2024 Podrobnosti k zadávání, zpracování a odevzdávání závěrečných prací
Šablona formátu bakalářské práce – ke stažení zde
Kontrolní formulář etických aspektů závěrečné práce – ke stažení zde
1. Zadání bakalářské práce
Tabulka vypsaných témat bakalářských prací pro akademický rok 2024/2025 – ke stažení zde (poslední aktualizace 17.10.2024).
Pokyny pro současný rok jsou zasílány studentům emailem, věnujte také pozornost obecným informacím níže.
Harmonogram:
- Oslovování vedoucích prací (17.10.-17.11.2024)
- Konzultování a domlouvání prací (18.11.-31.1.2025)
- Vkládání ZP do SiS (1.2.-28.2.)
- Nejzazší termín vložení prací do SIS (31.3.2025)
Témata bakalářských prací (dále jen BP) jsou zveřejněna na začátku zimního semestru 2. ročníku. Studující si z této nabídky vybírají téma, resp. oblast, která je zaujala. V mimořádných případech zdůvodněného zájmu mohou studující navrhnout vlastní témata, která však musí odpovídat expertíze potenciálního školitele/školitelky. Pro vlastní téma je nutné vyjednat spolupráci s konkrétním školitelem/školitelkou, kterou však nelze nárokovat. Vypisovaná témata BP ze strany vyučujících jsou koncipována tak, aby umožňovala obsahovou i metodologickou konkretizaci s ohledem na specifické zájmy studujících. Při formulování zadání BP tedy existuje dostatečný prostor pro uplatnění pohledu konkrétních studujících.
Proces zadávání závěrečné práce je katedrou řízen v následující podobě:
I. Výběr tématu a oslovení školitele/školitelky
Témata bakalářských prací katedra zveřejňuje ve formě seznamu školitelů/školitelek a pro daný rok vypisovaných témat závěrečných prací. Etapa výběru tématu trvá přibližně měsíc dle katedrou zveřejněného harmonogramu pro daný rok. Od studentů se v prvotně očekává výběr tématu a kontaktování školitelů/školitelek, kteří si evidují počty přihlášených a zatím nerozhodují o vedení práce. Jeden student může oslovit maximálně tři vedoucí prací souběžně. Samotné přihlášení negarantuje „obsazení“ témat, rychlost není podstatná, pokud student/ka dodrží nejzazší datum této etapy.
II. Konzultace tématu a rozhodnutí o vedení práce
Dohoda na volbě tématu práce předpokládá soulad mezi vedoucí/m práce a studentem/tkou v základním plánu zpracování a předmětu bakalářské práce. Od studentů se nyní očekává oslovení školitelů, k jejichž tématům se přihlásili, a domluvení se na konzultacích. Konzultace mají funkci informovat o tématu a zmapovat možnosti obou stran ve zpracování či vedení práce. Do skončení tohoto období se obě strany zavazují si předat zprávu ohledně závazného přihlášení se k či vedení bakalářské práce. Jednotliví vedoucí si mohou formulovat vlastní podmínky týkající se výběru tématu a přípravy BP. Pokud o určité téma projeví v předchozí etapě zájem více studujících, mohou vedoucí podle kritérií, které v dostatečném předstihu sdělí, provést mezi nimi výběr. Vedoucí v této fázi nekonzultují témata se studenty, kteří se jim nepřihlásili v předchozí etapě. V mimořádných případech může být školitelem/školitelkou bakalářské práce osoba, která nepatří mezi vyučující katedry psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (a tedy jejíž téma není uvedeno ve zveřejněném seznamu). Školitel/školitelka musí akceptovat pravidla a kritéria pro bakalářské práce platné na katedře psychologie PedF UK a musí být schválen vedoucím pracoviště a garantem studijního programu. Bakalářská práce musí být obhajována na katedře psychologie PedF UK.
III. Zápis domluvené podoby práce do SiS/ Hlášení se na nová témata
Formálně a definitivně je práce zadaná až vložením záznamu do SiS a odsouhlasením garanta studijního programu. Do té doby je možné od tématu práce z obou stran bez postihu odstoupit. Funkcí zadání práce do SiS je potvrzení úplně základní dohody na volbě tématu mezi vedoucí/m a studentem/kou, jde o formální a administrativní úkon. Faktické řešení práce je pak obsahem vaší spolupráce s vedoucí/m, na kterou máte při standardním plnění přibližně rok a půl. Název práce i zaměření se může mírně měnit (a v SiS je možné upravit). Vedoucí a zásadní odklony tématu ale mohou být změněny/i jen na základě oficiální žádosti. Je tedy potřeba si dobře rozmyslet svou volbu.
Zadání práce v SiS se řídí Opatřením děkana 28/2024, čl.2. K provedení úkonu potřebuje vedoucí získat a domluvit se na následujících údajích: názvu práce v čj a aj, jazyku práce, typ práce (empirická/teoretická), zásadách pro vypracování (předběžná metodologie) a literatuře (s jakými odbornými prameny bude rámcově pracováno). K usnadnění doručení těchto údajů katedra doporučuje použít formulář zadání práce v SiS (výše).
Studující, kteří v minulé etapě nedosáhli vyjednání bakalářské práce, se dále volně hlásí u vedoucích dle tabulky zbývajících volných témata a kapacit školitelů/školitelek.
Studující musí téma BP s vedoucími vyjednat a zapsat do SiS do začátku letního semestru, nejpozději do konce března daného akademického roku. Těm, kteří do této doby nebudou mít s vedoucími navázánu spolupráci a zvoleno téma, pomůže vedení katedry téma a vedoucího BP najít.
2. Zaměření na celkový charakter práce
Bakalářská práce má prokázat, že studující mají badatelské dovednosti, jsou schopni kriticky pracovat s literaturou a dokážou přehledně prezentovat svá zjištění. Bakalářské práce mohou mít charakter:
a) teoretických prací,
b) empirických prací.
V obou případech se předpokládá, že student/ka provede analýzu údajů, kterými jsou buď teoretické prameny, nebo v terénu shromážděná data. Závěrečné práce ve formě portfolia katedra vypisovat neumožňuje.
Teoretická práce nesmí mít charakter kompilátu. Jejím těžištěm je analýza odborné literatury, tj. srovnání různých přístupů či autorů, mezi nimiž jsou identifikovány shody a rozdíly. Autor/ka musí formulovat vlastní přínos.
Empirická práce spočívá ve vlastním výzkumu, který může mít tři různé podoby:
a) kvantitativní výzkum (práce musí obsahovat hypotézy a/nebo výzkumné otázky a jejich zdůvodnění; zpracování dat nesmí být pouze tříděním prvního stupně),
b) kvalitativní výzkum (práce musí obsahovat výzkumné otázky a jejich zdůvodnění; zpracování dat nesmí být pouhou prezentací dat),
c) evaluační neboli akční výzkum (práce musí obsahovat systematickou reflexi průběhu evaluovaného programu/aktivity; podoba programu/aktivity musí být zdůvodněna).
Práce musí splňovat parametry odborného textu, a to jak z hlediska rozsahu a hloubky myšlenkových operací, tak formální a stylistické úpravy (viz kapitola Bibliografická norma). Autor/ka musí řádně odkazovat na zdrojovou literaturu. Po odevzdání práce je softwarově kontrolována míra shody mezi BP a existujícími publikacemi. Plagiátorství je důvodem k tomu, aby BP nebyla úspěšně obhájena, a navíc může být autor/ka obviněn/a z podvodu. Analytická kvalita BP může být posouzena s pomocí následujících orientačních otázek, které jsou vázány na jednotlivé žánry: ·
Teoretická práce: Je uvedena vlastní otázka, na kterou autor/ka hledá odpověď?; Nemá práce charakter kompilátu?; Je těžištěm práce analýza odborné literatury, tj. nejčastěji srovnání různých přístupů či autorů, mezi nimiž jsou identifikovány shody a rozdíly?; Formuluje autor/ka vlastní přínos? ·
Empirická práce, kvantitativní výzkum: Obsahuje práce hypotézy a/nebo výzkumné otázky a jejich zdůvodnění?; Není zpracování dat pouhým tříděním prvního stupně?; Je uvedena diskuse vlastních zjištění s odbornou literaturou? ·
Empirická práce, kvalitativní výzkum: Obsahuje práce výzkumné otázky a jejich zdůvodnění?; Nespočívá zpracování dat v pouhé jejich prezentaci?; Je uvedena diskuse vlastních zjištění s odbornou literaturou? ·
Empirická práce, evaluační výzkum (akční výzkum): Je tvorba a obsah programu/aktivity dostatečně zdůvodněn?; Je diskutován s odbornou literaturou?; Obsahuje práce systematickou reflexi průběhu evaluovaného programu/aktivity?; Dospívá reflexe k nějakým obecnějším zjištěním či závěrům?
3. Struktura bakalářské práce
Bakalářská práce musí obsahovat všechny náležitosti stanovené Opatřením děkana č. 28/2024 v článku 7.
- Závěrečná práce má náležitosti, které jsou řazeny v tomto pořadí:
a) titulní list,
b) prohlášení o originalitě vlastního textu,
c) případné poděkování,
d) abstrakt v jazyce práce a klíčová slova v jazyce práce,
e) abstrakt v českém jazyce a klíčová slova v českém jazyce,
f) abstrakt v anglickém jazyce a klíčová slova v anglickém jazyce,
g) obsah,
h) vlastní text (úvod, jednotlivé části a závěr),
i) případný seznam používaných zkratek,
j) seznam použitých zdrojů,
k) vyjádření k využití nástrojů umělé inteligence,
l) případný seznam příloh a přílohy. - 2. Titulní list obsahuje následující údaje:
a) název univerzity (Univerzita Karlova) bez použití znaku,
b) název fakulty (Pedagogická fakulta),
c) název pracoviště, kde byla práce zadána,
d) označení druhu práce (např. Diplomová práce),
e) název práce v jazyce práce, v anglickém jazyce, a v případě, že jazykem práce není čeština, také název v českém jazyce,
f) jméno a příjmení studenta či uchazeče,
g) název studijního programu/oboru, v němž je student zapsán, jméno vedoucího práce se všemi tituly,
h) rok odevzdání.
Pro bakalářské práce z psychologie je doporučeno, aby hlavní text empirický orientovaných prací (pokud to vyhovuje tématu práce) byl strukturován do následujících kapitol:
- Úvod
- Teoretická východiska, dále vnitřně členěná na kapitoly a podkapitoly (analyticky představená klíčová témata, která odůvodňují výzkumný problém i postup a tvoří přímá východiska realizovaného výzkumu)
- Empirická část, dále vnitřně členěná na kapitoly (cíl a výzkumné otázky, výzkumný soubor, metody sběru a analýzy dat, prezentace výsledků, interpretace výsledků) a podkapitoly
- Diskuse (vztažení výsledků vlastního výzkumu k údajům uvedeným v teoretických východiscích)
- Závěr
- Přílohy
4. Rozsah bakalářské práce
Bakalářská práce musí mít rozsah minimálně 30 normostran (54 000 znaků včetně mezer), který však katedra chápe jako těžko obhajitelný pro dostání nárokům (stanoveným níže) na očekávanou kvalitu. Katedra psychologie doporučuje, aby rozsah bakalářské práce nepřesáhl 60 normostran. Větší rozsah BP by měl být opodstatněný a zdůvodněný. Do rozsahu se započítává vlastní text bakalářské práce, nikoliv úvodní povinné součásti, seznam literatury či přílohy. Studentům je proto doporučováno u rozsáhlejších prací pečlivě zvažovat, jestli nepřemístit určité pasáže spíše do příloh.
5. Úprava bakalářské práce
Bakalářská práce se musí řídit pokyny z Opatření děkana č. 28/2024 v článku 8.
- Při zpracování se vychází z aktuálně platné normy pro úpravu písemností ČSN 01 6910. Sazebním obrazcem stránky, do kterého se umisťují i obrázky a tabulky, je obdélník, jehož rozměry a pozice na papíru formátu A4 jsou definovány rozměry okrajů stránky. Obecně lze za standardní podobu stránky závěrečné práce při psaní běžnými fonty o velikosti 12 bodů přijmout nastavení všech okrajů na hodnotu 25 mm, resp. levého a horního okraje na hodnotu 30 mm nebo 35 mm a pravého a dolního okraje na hodnotu 25 nebo 20 mm při současném nastavení řádkování na 1,5 řádku, resp. přesně 20 bodů.
- Mezery mezi odstavci jsou užívány o velikosti 6 bodů. Pro nadpisy a tituly kapitol se používá písmo velikosti 14 bodů a pro vlastní text písmo velikosti 12 bodů. Poznámky, resp. poznámky pod čarou, jsou psány písmem o velikosti 10 bodů. Text je oboustranně zarovnán do bloku.
- Stránky jsou číslovány arabskými číslicemi. Číslují se všechny platné stránky počínaje první stránkou práce. Na některých stránkách se číslo stránky netiskne (např. titulní list, prohlášení, stránky se zvláštní grafickou úpravou aj.). Stránky se číslují v záhlaví či zápatí stránky, zpravidla uprostřed šířky stránky. Přílohy mají vždy samostatné číslování.
- Citace jsou formátovány dle zvyklostí oboru. Citace musí obsahovat všechny údaje, které jsou potřebné k nalezení citovaného informačního zdroje i citované části v informačním zdroji tak, aby bylo možné ověřit správnost citované informace.
Přílohou Opatření děkana č. 28/2024 je i šablona formátu bakalářské práce. Doporučujeme ji využít.
6. Bibliografická norma
V BP musí být využíván správný způsob citování a odkazování, které se řídí platnou normou APA 7. vydání (https://pedagogika.phil.muni.cz/media/3281525/upv_apa_manual.pdf), případně ISO 690 (www.evskp.cz/SD/4c.pdf). K vytvoření citací lze použít volně dostupný citační software (např. Zotero nebo Mendeley) či webové stránky (např. www.citace.cz).
7. Využití AI
Využití AI při zpracování bakalářské práce je podporováno, ale zároveň se při něm musí studenti řídit Opatřením děkana 28/2024 čl. 9 a metodikou UK. V té můžete nalézt doporučení, jak k práci s umělou inteligencí přistupovat, aby její využití zvyšovalo kvalitu práce a nevedlo k etickému pochybení.
Využití asistence AI ke zpracování jakékoliv části bakalářské práce musí být transparentně prohlášeno a zdůvodněno v sekci umístěné za seznamem použitých zdrojů (viz doporučovaná formální šablona bakalářských prací). Student je povinen uvést název a odkaz na použitý AI nástroj, popsat proceduru a argumentovat účel využití, vhodné může být i uvést konkrétní prompty. Pokud je zapojení AI důležitým aspektem metodologického postupu, popis procedury je vhodné uvést i do metodologické sekce práce. V případě absence prohlášení v takto nastavených parametrech bude práce posuzována jako výsledek vzniklý bez použití AI.
V souladu s výše zmíněnou metodikou by mělo využití AI naplňovat následující principy:
-
Používání nástrojů AI by mělo být doplňkové a nikoli náhradou za vlastní myšlení a práci.
-
Používání nástrojů AI musí být transparentní a v souladu s pokyny vyučujícího/vedoucího práce.
-
Nástroje AI musí být používány s ohledem na akademickou integritu a poctivost.
-
Riziky nekritického používání AI jsou zejména přijímání generovaného obsahu bez kontroly, závislost na technologiích AI, plagiátorství, chyby AI ve formě falešných výsledků.
-
Přejímání výsledků generovaných AI v jejich doslovné nebo mírně upravené podobě a jejich vydávání za vlastní dílo je považováno za plagiátorství.
8. Odevzdání bakalářské práce
Aby byla bakalářská práce připuštěna k obhajobě, musí být student/ka přihlášen/a ke státním závěrečným zkouškám, a to k části „obhajoba BP“. Přihlášení musí být provedeno elektronicky v SISu v termínu stanoveném harmonogramem akademického roku. Závazným stvrzením přihlášky k obhajobě je odevzdání BP v termínu, který stanovuje harmonogram příslušného akademického roku.
Katedra psychologie nemá oprávnění povolovat prodloužení termínu odevzdání BP. Studující povinně odevzdávají BP v elektronické formě a pro účely obhajoby se dopooručuje také také v tištěné formě. Výtisk BP jim bude po skončení obhajoby vrácen. V elektronické formě se práce odevzdává do SISu, a to do formuláře, který byl založen při zadání BP, a v termínu stanoveným harmonogramem akademického roku.
Pokyny k ukládání BP do SISu obsahuje fakultní metodika (http://is.cuni.cz/IS-145.html). Pokud došlo ke změně původních údajů při zadání práce, musí být před obhajobou aktualizovány tak, aby plně odpovídaly odevzdané BP. Zvláště nezbytné je zkontrolovat plný souhlas českého a anglického názvu BP.
Do SISu se vkládají jednotlivé části BP v samostatných souborech formátu pdf. Přílohy by měly být vloženy v samostatném souboru, případně ve více souborech komprimovaných ve formátu ZIP či TGZ. Velikost souborů ukládaných do SIS je omezena na 850 MB. Univerzita Karlova disponuje elektronickou databází obhájených závěrečných prací (http://is.cuni.cz/IS-139.html).
Databáze obhájených prací obsahuje text každé závěrečné práce, texty příloh této práce, abstrakt práce, posudky na práci, záznam o průběhu obhajoby a výsledek obhajoby. Všechny materiály jsou veřejně přístupné a studenti by měli dbát na důslednou anonymizaci údajů.
9. Obhajoba bakalářské práce
Obhajoba BP je součástí státních závěrečných zkoušek. Může být ale realizována v termínu odděleném od státních zkoušek z psychologie (tj. například obhajoba může proběhnout v letním termínu a státní závěrečné zkoušky v podzimním termínu).
K obhajobě bakalářské práce jsou připuštěni studující, kteří mají splněny všechny studijní povinnosti a úspěšně prošli kontrolou v SISu. Kontrolu student/ka musí zadat v dostatečném časovém předstihu. V případě problémů je nutné, aby kontaktoval/a studijní referentku. Není v pravomoci katedry psychologie zasahovat do kontrol v SISu, ani realizovat obhajobu bez připuštění studenta/ky ke státním závěrečným zkouškám.
Rámcový termín obhajob BP (jako součást státních závěrečných zkoušek) stanovuje harmonogram příslušného akademického roku. O přesném termínu obhajob BP jsou studující informováni nejpozději měsíc před konáním obhajob, a to prostřednictvím webu katedry, nástěnky a SISu. Nejpozději 5 pracovních dnů před konáním obhajoby student/ka dostane k dispozici posudek školitele/ky a posudek oponenta/ky, a to prostřednictvím SISu.
Posudky obsahují slovní hodnocení práce a otázky či připomínky, k nimž by se studující měli vyjádřit v průběhu obhajoby, ale nenavrhují konkrétní známku. Obhajoby BP se konají před tříčlennou komisí. Složení komise je zveřejněno spolu s harmonogramem obhajob pro konkrétní termín. Vedle komise jsou obhajobám zpravidla přítomni také školitelé/ky a oponenti/ky. Obhajoba každé BP trvá přibližně 40 minut a je tvořena čtyřmi následujícími částmi:
- Student/ka představí svoji BP. Důležité je pojednat o cílech, průběhu a výsledcích (není vhodné hovořit o struktuře práce z hlediska kapitol). Úvodní představení by mělo mít rozsah cca 5 minut. Doporučujeme pouze ústní prezentaci, bez power-pointové prezentace či jiných pomůcek. Při představení je možné využívat připravené poznámky a samotnou BP. Úvodní představení neslouží pro vypořádávání posudků.
- Školitel/ka a oponent/ka představí své posudky.
- Studující reagují na otázky a připomínky uvedené v posudcích. V případě většího množství výhrad bude v ústním představení posudků upřesněno, ke kterým se má student/ka přednostně vyjádřit.
- Všichni přítomní vedou diskusi o BP.
Po proběhnutí uvedených částí obhajoby se komise poradí o výsledném hodnocení, které je bezprostředně oznámeno studentovi/ce. Výsledné hodnocení zohledňuje kvalitu textu BP a kvalitu obhajoby BP. Při posuzování kvality textu BP se pozornost soustřeďuje zejména na následující kritéria:
- ucelenost (Má práce jasně zformulovaný cíl/problém/hypotézu a je vedena jednou hlavní otázkou? Je cíl/problém/hypotéza/výzkumná otázka zřetelně představen v úvodu práce a je míra jeho splnění popsána v závěru práce? Jsou k cíli/problému/ hypotéze/výzkumné otázce práce vztaženy všechny dílčí kapitoly?)
- adekvátnost a hloubka analytických postupů (Jsou data/informace zpracována vhodnými postupy? Jsou postupy náležitě podrobně představeny? Umožňují postupy dospět k závěrům, které odpovídají zpracovávaným datům/informacím, ale zároveň představují jejich teoretizaci? Není zpracování dat jen jejich převyprávěním?)
- úroveň interpretace (Svědčí práce o schopnosti interpretovat zpracovávaná data/informace v náležité komplexnosti a na přiměřeně teoretické úrovni?)
- ukotvenost a reflexe ve vztahu k dosavadnímu poznání (Je v práci představen stav současného poznání v daném tématu? Jsou výsledky vlastní práce k tomuto poznání vztaženy, tj. došlo k diskusi vlastních zjištění s odbornou literaturou? Vychází práce z adekvátní literatury, a to jak české, tak zahraniční?)
- originalita (Je práce výhradně výsledkem činnosti autora/ky? Nedopouští se autor/ka plagiátorství, ať již vůči původním odborným pramenům, s nimiž pracovala, nebo vůči osobám spolupracujícím na výzkumném tématu? Věnuje se práce novému tématu či novému aspektu určitého tématu? Je práce více než replikou existujících postupů?)
- rozsah materiálu (Odpovídá množství a hloubka analyzovaných dat/informací cíli práce?)
- autorství a samostatnost (Je autorský podíl jasně vymezen? Je autorský podíl dostatečně velký? Byl autor/ka při zpracování BP přiměřeně samostatný? Odpovídala komunikace mezi autorem/kou a školitelem/kou vzájemné dohodě?)
Při posuzování kvality obhajoby BP se pozornost soustřeďuje zejména na následující tři oblasti:
- prezentace práce (Byl student/ka schopen výstižně představit svoji práci (tj. problém, použité metody, výsledky a jejich interpretaci)?
- reakce na připomínky (Byl student/ka schopen adekvátně reagovat na připomínky uvedené v posudcích práce?)
- kvalita diskuse (Byl student/ka schopen v průběhu diskuse reflektovat podněty členů komise a s vhledem na ně reagovat?)
V Praze, 1. 10. 2018 Katedra psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. – vedoucí katedry Doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. – garantka bakalářského studijního programu psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku
Poslední aktualizace: 3.10.2024, Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D.