
PhDr.
Pavla Presslerová
Ph.D.
Interní vyučující
https://orcid.org/0000-0002-5056-8054
Zkoumaná témata
- Vývoj porozumění čtenému
- Čtenářský self-koncept
- Adolescence
- Vynořující se dospělost
- Rodičovská identita
- Rizikové chování, poruchy chování
Výzkumné projekty
- TAČR, č. TL01000365: Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol – testová diagnostická baterie (2018-2021), výzkumná pracovnice
- OP VVV: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností (2017-2019), odborná pracovnice
- GAČR, č. 13-20678S: Porozumění čtenému – typický vývoj a jeho rizika (2013-2015), výzkumná pracovnice
- Výzkumný asistent v projektu ELDEL („Enhancing Literacy Development in European Languages„), sekce WP2: Rizikové faktory ve vývoji gramotnostních dovedností (2009-2010)
- COST: European ResearchNetwork on Learning to Write Effectively (ERN-LWE) – European Training Schools in Prague (2010)
- Poradenská psychologie
- Poruchy učení a chování
- Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami