PhDr.

Hana Sotáková

Ph.D.

Zástupkyně vedoucí katedry

Kontakt

 

Funkce

  • Zástupkyně vedoucí katedry
  • Koordinátorka celoživotního vzdělávání na Katedře psychologie
  • Vedoucí sekce pedagogické a školní psychologie Českomoravské psychologické společnosti
  • Garantka kurzů metody Instrumentálního obohacování (FIE) na PedF UK
  • Členka Asociace školních psychologů

 

Biografie

PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde také absolvovala doktorské studium v oboru pedagogická psychologie. Ve své diplomové práci se zabývala vzděláváním osob s PAS, za což byla v roce 2003 oceněna Bolzanovou cenou. V průběhu své odborné praxe působila jako psycholožka v zařízení pro děti a dospělé s PAS, školní psycholožka i terapeutka, a od roku 2006 pracuje na Katedře psychologie Pedagogické fakulty UK. Absolvovala řadu psychoterapeutických výcviků včetně dynamické psychoterapie a rodinné terapie. Dlouhodobě se věnuje práci se studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s poruchami autistického spektra, a je garantkou kurzů celoživotního vzdělávání na katedře. Je rovněž odbornou konzultantkou v oblasti vzdělávání a psychologické podpory osob s mentálním postižením a PAS.

 https://orcid.org/0000-0002-4574-2257

Zkoumaná témata

  • Poruchy autistického spektra – dlouhodobá specializace, 8 let intenzivní práce s klienty s PAS
  • Vývojová psychologie a variabilita psychického vývoje
  • Poradenská psychologie – práce se studenty se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování – garantka vzdělávání v této metodě
  • Diagnostika specifických poruch učení a ADHD

 

Výzkumné projekty

  • 2018-2021: „Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol“ – projekt Technologické agentury ČR, spoluřešitelka
  • 2017-2019: OPVV SC2/SC5 KA6 „Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání“ – členka týmu Matematická gramotnost
  • 2013-2015: „Porozumění čtenému – typický vývoj a jeho rizika“ – projekt Grantové agentury ČR, členka týmu
  • 2008-2012: Marie Curie ITN projekt ELDEL (Enhancing Literacy Development in European Languages) – koordinátorka celého projektu v rámci 7. rámcového programu EU
  • Vývojová psychologie
  • Poradenská psychologie
  • Poruchy autistického spektra

Obsah stránky