
PhDr.
Hana Sotáková
Ph.D.
Zástupkyně vedoucí katedry
Kontakt
- Číslo místnosti: M409
- Konzultační hodiny
Funkce
- Zástupkyně vedoucí katedry
- Koordinátorka celoživotního vzdělávání na Katedře psychologie
- Vedoucí sekce pedagogické a školní psychologie Českomoravské psychologické společnosti
- Garantka kurzů metody Instrumentálního obohacování (FIE) na PedF UK
- Členka Asociace školních psychologů
Biografie
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde také absolvovala doktorské studium v oboru pedagogická psychologie. Ve své diplomové práci se zabývala vzděláváním osob s PAS, za což byla v roce 2003 oceněna Bolzanovou cenou. V průběhu své odborné praxe působila jako psycholožka v zařízení pro děti a dospělé s PAS, školní psycholožka i terapeutka, a od roku 2006 pracuje na Katedře psychologie Pedagogické fakulty UK. Absolvovala řadu psychoterapeutických výcviků včetně dynamické psychoterapie a rodinné terapie. Dlouhodobě se věnuje práci se studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s poruchami autistického spektra, a je garantkou kurzů celoživotního vzdělávání na katedře. Je rovněž odbornou konzultantkou v oblasti vzdělávání a psychologické podpory osob s mentálním postižením a PAS.
https://orcid.org/0000-0002-4574-2257
Zkoumaná témata
- Poruchy autistického spektra – dlouhodobá specializace, 8 let intenzivní práce s klienty s PAS
- Vývojová psychologie a variabilita psychického vývoje
- Poradenská psychologie – práce se studenty se speciálními vzdělávacími potřebami
- Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování – garantka vzdělávání v této metodě
- Diagnostika specifických poruch učení a ADHD
Výzkumné projekty
- 2018-2021: „Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol“ – projekt Technologické agentury ČR, spoluřešitelka
- 2017-2019: OPVV SC2/SC5 KA6 „Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání“ – členka týmu Matematická gramotnost
- 2013-2015: „Porozumění čtenému – typický vývoj a jeho rizika“ – projekt Grantové agentury ČR, členka týmu
- 2008-2012: Marie Curie ITN projekt ELDEL (Enhancing Literacy Development in European Languages) – koordinátorka celého projektu v rámci 7. rámcového programu EU
- Vývojová psychologie
- Poradenská psychologie
- Poruchy autistického spektra