doc. PhDr. PaedDr.

Anna Kucharská

Ph.D.

Interní vyučující

Kontakt

 

Funkce

  • Proděkanka pro akreditace a kvalitu vzdělávací činnosti
  • Garantka navazujícího magisterského studia
  • Garantka doktorského studia pedagogické psychologie
  • Členka kolegia děkana
  • Vedoucí pracovník Akademické poradny
  • Kontaktní osoba fakulty pro studenty se specifickými potřebami​
  • Členka pracovní komise rektora pro otázky studia studentů se zdravotním postižením​ (UK)
  • Členka Rady celoživotního vzdělávání (UK)​
  • Členka Rady pro vnitřní hodnocení (UK)​
  • Koordinátorka Rady vědní oblasti Psychologické vědy​ (UK)

 

Biografie

Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. působí na Katedře psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy od roku 1995 a v současnosti zastává pozici proděkanky fakulty. V rámci své profesní dráhy získala rozsáhlé zkušenosti v oblasti školního poradenství, pracovala mimo jiné jako školní psycholožka a rodinná terapeutka v pedagogicko-psychologické poradně. Na domovské katedře je garantkou navazujícího magisterského studijního programu Psychologie, doktorského programu Pedagogická a školní psychologie a programu celoživotního vzdělávání Školní poradenské služby. Dlouhodobě se věnovala rozvoji sítě školních poradenských pracovišť, a to v rámci své metodické a koncepční činnosti ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání. Je také hlavní redaktorkou časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání a členkou výkonné redakce časopisu Pedagogika a Psychologie pro praxi. Zastávala také řadu funkcí v rámci fakulty, mj. jako proděkanka pro studijní záležitosti (2009–2020) a od roku 2020 působí jako proděkanka pro akreditace a kvalitu vzdělávací činnosti.

https://orcid.org/0000-0002-8706-8977

Zkoumaná témata

  • Školní a poradenská psychologie​
  • Žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami​
  • Čtenářská gramotnost a pregramotnost​
  • Problémy v rozvoji gramotnosti​
  • Pedagogicko-psychologická příprava v učitelských oborech​

 

Výzkumné projekty

  • Enhancing Literacy Development in European Languages, Program: 7.rámcový program EU pro výzkum a vývoj (7.RP), Nositel: BangorUni, Poskytovatel: Evropská unie, Trvání projektu: 01.09.2008 – 31.08.2012, spoluřešitel a vedoucí WP2
  • Příprava učitele a učitelská profese v kontextu vědy a výzkumu, Program: Programy Progres, Nositel: UK, Poskytovatel: Univerzita Karlova, Trvání projektu: 01.01.2017 – 31.12.2021
  • Rozvoj psychologických věd na Univerzitě Karlově v intervenční a preventivně-léčebné teorii a praxi, Program: Programy Progres, Nositel: UK, Poskytovatel: Univerzita Karlova, Trvání projektu: 01.01.2017 – 31.12.2021
  • Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol – testová diagnostická baterie, Program: Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA, Nositel: PedF, Poskytovatel: Technologická agentura České republiky, (ID projektu: TL01000365), Trvání projektu: 01.04.2018 – 31.03.2021
  • Vývoj písemného projevu od 1. do 5. třídy základní školy, Program: Grantová agentura UK, Nositel: UK, Poskytovatel: Univerzita Karlova, Trvání projektu: 01.01.2015 – 31.12.2017
  • Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka, Program: Standardní projekty, Nositel: UK, Poskytovatel: Grantová agentura ČR, (ID projektu: GAP407/12/1830), Trvání projektu: 01.01.2012 – 31.12.2015
  • Porozumění čtenému – typický vývoj a jeho rizika, Program: Standardní projekty, Nositel: UK, Poskytovatel: Grantová agentura ČR, (ID projektu: GA13-20678S), Trvání projektu: 01.02.2013 – 31.12.2015
  • Škola a učitelská profese v kontextu rostoucích nároků na vzdělávání, Program: Programy rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově, Nositel: UK, Poskytovatel: Univerzita Karlova, Trvání projektu: 01.07.2012 – 31.12.2016
  • Rozvoj psychologických věd, Program: Programy rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově, Nositel: UK, Poskytovatel: Univerzita Karlova, Trvání projektu: 01.07.2012 – 31.12.2016
  • Poradenská psychologie
  • Specifické poruchy učení

Obsah stránky