PhD studijní program Pedagogická a školní psychologie
Témata pro disertační práce pro akademický rok 2022/2023
Doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Profesní rozvoj prostřednictvím kolegiálního sdílení profesních zkušeností – ověřování efektivity verbalizace ve skupině pro rozvoj metakognice, self-efficacy, well-beingu, sociální opory v učitelském sboru a dalších profesních charakteristik
Psychologie genderu a LGBT+ psychologie – stereotypy a jejich internalizace ve školním prostředí; rodinné modely; meziskupinové vztahy; růstový potenciál minoritních identit
Učitelská očekávání a jejich důsledky pro školní výkonnost a identitu žáka – přesnost učitelských očekávání; vliv učitelských očekávání na pedagogické strategie; učitelská očekávání a stereotypy
Professional development and collegial sharing of professional experience – effectiveness of verbalization for development of metacognition, self-efficacy, well-being, social support in the teaching staff and other professional characteristics
Gender psychology and LGBT + psychology – role of gender stereotypes (including homonegativity) and their internalization in the school environment; family models; intergroup relations; growth potential of minority identities
Teacher expectations and their consequences for school performance and pupil identity – accuracy of teacher expectations; teacher expectations and pedagogical strategies; teacher expectations and stereotypes
Doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D.
Psychologické aspekty relativní školní neúspěšnosti
Proměny osobnostních charakteristik žáka 2. stupně ZŠ/SŠ.
Psychologické aspekty formativního hodnocení.
Psychologické souvislosti využití čtenářského tutoringu ve výuce při utváření pozitivních postojů k četbě žáků
Programy redukce stresu u žáků (analýza stresorů/realizovaných programů školou, případně návrhy preventivních opatření)
Diagnostika a komparace náchylnosti žáků ZŠ/SŠ ke stresu – Návrhy preventivních programů s ohledem na konkrétní cílové skupiny.
Doc. PhDr. Stanislav Štech, CSc.
Narativy učitelství a profesní identita učitele.
Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc.
Psychobiografie